Mistrovství světa Melges 32

30.09.2010 20:21

 

Hlavní přípravou na závod byl náročný trénink v místě konání a přípravná regata Rolex Big Boat series. Nicméně dlouhodobá příprava probíhala celý rok, zejména výběr správných plachet pro místní specifické podmínky, kde odvedl skvělou práci Martin Trčka. V letošní sezóně se nám moc nedařilo, ale zde jsme chtěli uspět za každou cenu. A musím říci, že nejen výsledek, ale hlavně průběh předčil moje očekávání.

Po tréninkovém závodě jsme si udělali dva dny volna, během nichž jsme připravili loď a prošli měřením. Na první závodní den se nám vrátili standartní podmínky a tak jsme na vodu vyjížděli v již sílící bríze. První start vyšel a my jsme se s favority vydali doleva, kde měl být výhodnější proud, ale vítr stočený zprava převládl a my jsme na první značku dorazili ke konci pole a nedokázali jsme se výrazněji posunout, takže do cíle jsme dojeli na nelichotivém 30.místě. Nicméně jsme se poučili a v dalších dvou rozjížďkách ve větru kolem 25 uzlů jsme dojeli na slušném 15. a 16.místě.

Druhý den již byl o poznání lepší a opět v silné bríze jsme po dobrých startech byli vždy na první značce v první desítce. Bohužel jsme se v tomto silném větru potýkali s technikou jízdy na zadní vítr a tak jsem ztráceli cenné metry a místa, což v takto nabitém poli bylo kritické. Nicméně 11, 17 a 21 byli dobré výsledky.

Třetí den naše forma vrcholila a v trochu slabší bríze jsme prokázali, že starty a první stoupačka nám opravdu jdou. V první rozjížďce jsme točili druzí, těsně za Goombay Smash s Russellem Couttsem na taktice a jelikož jsme výrazně vylepšili zaďáky, tak jsme celou dobu bojovali kolem 2-3.místa, kdy cílovou čárou projelo prakticky zároveň 5 lodí a my si vytáhli černého Petra a zapsali jsme 5. V druhé rozjížďce jsme točili první značku na 3. místě, ale bohužel jsme při vytahovaní měli „mercedes“. To se v tomto vyrovnaném poli nesmí stát a tak nás ihned přerolovalo zhruba 10 lodí. Nicméně jsme ještě zabojovali a dovezli do cíle výborné 11.místo. Po tomto dnu jsme se usadili na výborném 16.místě průběžného pořadí.

Čtvrtý a poslední den po ránu foukal slabý gradient z východu a trochu nám opozdil a utlumil brízu z jihozápadu. Po chvíli čekaní se nakonec bríza dostavila, nicméně slabá a výrazně stočená k severu přes Angel Island a tak byl vítr velmi nevyzpytatelný. Navíc jsme po nevydařeném startu neudrželi lajnu a museli jsme se jet uvolnit. Nicméně jsme se ve změnách propracovali zpět kupředu a na horní značce jsme byli opět ve hře kolem 15.místa. Vítr se otočil značně zprava a bylo jasné, že musíme udělat gybe-set (tj.vytažení s halzou). Nicméně jsme tento manévr uprostřed davu lodí nezvládli a tentokrát nás to přišlo velmi draho. Neudrželi jsme čistý vítr a během chvíle jsme museli znovu odhalzovat na horší stranu a na spodní značce jsme byli již předposlední a v nevyzpytatelné druhé stoupačce jsme se již nedokázali nikam posunout. A tak tato rozjížďka dopadla poněkud tragicky. V druhé rozjížďce jsme opět pokazili start, ale konzervativní jízdou do výhodnějších proudů jsme se v relativně stabilním větru postupně prokousali na slušné 16. místo.

Celkově jsme tedy skončili na pěkném 19. místě. První pocity po posledním dnu nebyli úplně nejlepší, neb ten den jsme nepodali zrovna nejlepší výkon, ale celkově se určitě nemáme za co stydět. Melges 32 je dnes zcela jistě nejnabitější a nejvyrovnanější one-design flotila na světě a konkurence je zde obrovská. Samy o sobě mluví jména taktiků a členů posádek, kteří se tohoto závodu zúčastnili. Z těch nejznámějších vybírám - Russell Coutts – Gombay Smash, Paul Goodison - RED, John Kostecki, Jonathan McKee - STAR, Nathan Outteridge, Jeremy Wilmont oba Bliksem, Nathan Wilmont STAR, Flavio Favini, Lorenzo Bressani oba na B-lin Sailing, Hamish Pepper – Yasha Samarai.... za námi pak skončili Francesco de Angelis – SLED (legenda amerického poháru), Tovar Mirsky se svoji posádkou – Heartbreaker (současná světová dvojka v match racingu), Gavin Brady – Q (taktik a kormidelník v AC a Volvu) a spousta dalších medailistů z OH, účastníků Amerického pohár a Volva.

 

Posádka Black Mamba

kormidelník

Martin Knetig

taktik

Martin Trčka

mainsail trimmer

Jakub Kozelský

jib trimmer

Fedor Kubeš

spi trimmer/ pit

Mirek Peterka

mast

Mirek Fanta

mid-bowman

Johanka Kořánová

bowman

Jindřich Knetig

Náhradník: Petr Hrdlička

Trenér: Ian „Bunny“ Warren

Zpět

Vyhledávání

SailFaster.cz © 2009 Všechna práva vyhrazena.